Pierwszy mecz w 2017 roku.

Znicz Pruszków – Świt Nowy Dwór Mazowiecki 4-1

13.01.2016 godz. 11.00

Sparing

tumblr_ojtsqdmyyz1v1nw1qo6_r1_1280

No to inaugurację meczową w roku 2017 mam za sobą. Wprawdzie był to tylko sparing, ale głód piłki kopanej był tak duży, że uznałem „na bezrybiu i rak ryba”. Ubrałem się ciepło i wybrałem się w to sobotnie przedpołudnie na obiekty pruszkowskiego Znicza. Jakoś trzeba sobie radzić skoro, w momencie pisania tych słów, do wznowienia rozgrywek Ekstraklasy pozostał niecały miesiąc, a czas i finanse nie pozwalają wybrać się tam, gdzie obecnie toczą się mecze o stawkę. Niby pozostają inne dyscypliny, ale do nich mam podobny stosunek co do zimowych sparingów – bez ciśnienia, nic się nie stanie jak sobie odpuszczę.

tumblr_ojtsqdmyyz1v1nw1qo5_1280

Generalnie nie lubię zimy samej w sobie, jednak muszę przyznać, że ośnieżony stadion wygląda całkiem malowniczo.

tumblr_ojtsqdmyyz1v1nw1qo1_1280

Ja jednak skierowałem się na boisko boczne. To, co tam zobaczyłem, nie nazwałbym wielkimi zawodami. Mimo to zmagania obu zespołów oglądało mi się całkiem nieźle. Oczywiście biorąc pod uwagę warunki jak i stawkę meczu. Sztuczna murawa, szczególnie w I połowie, strukturą bardziej przypominała lodowisko niż plac do gry w piłkę nożną. Nie raz zawodnicy obu drużyn lądowali w zaspach za liniami końcowymi boiska. Ot, taka specyfika Mimo wyniku gra była całkiem wyrównana, a padające gole cieszyły oko – szczególnie ten na 2-0 dla Znicza po strzale z ostrego kąta. Jedynie mógłbym mieć pewne zastrzeżenia co do słuszności podyktowania karnego dla Świtu.

tumblr_ojtsqdmyyz1v1nw1qo4_1280

Jak na porę, w jakiej był rozgrywany mecz, to ok. 40 osobowa publika była lekkim zaskoczeniem. Miłym aspektem był też 11 osobowy młyn wystawiony przez fanów Znicza (w tym 3 przedstawicieli Olimpii Elbląg). Na ogrodzeniu zawisła jedna flaga, a miejscowi prowadzili sporadyczny doping w przerwach na uzupełnianie procentowych napojów rozgrzewających Do tego dodałbym spontaniczne odpalenie kilku petard hukowych, rzucenie jednej serpentyny na boisko i bitwę na śnieżki. Generalnie nie było źle, choć ja już z utęsknieniem czekam na piłkarską wiosnę.

tumblr_ojtsqdmyyz1v1nw1qo3_1280

 

Skomentuj

